logotype

Alfa Romeo Giulietta (1954-1962)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Hbitá kráska z Milána.

Pod vedením Orazia Satty vzniká stylově překrásná Giulietta, syntéza těch nejpokrokovějších technologií Alfa Romeo soustředěná v pouhých 1300 cm3. Veřejnosti byla představena v roce 1954. V kupé verzi Sprint má mladou a dynamickou linii navrženou Bertonem, byl to vůz, jehož úspěch byl jistý. Její výbava: málo objemná, praktická a hbitá, s vysokými výkony. Vozidlo určené pro hojné použití díky dobrému poměru kvalita/cena, schopné zachovat si, i po 10 letech výroby, svůj moderní styl a svoji aerodynamickou a elegantní linii. Giulietta Berlina, představená roce 1955 na Autosalonu v Turíně, pak Giulietta Spider, jedno z mistrovských děl Pininfariny, oba modely měli příznivý ohlas ze strany veřejnosti pro svou mechanickou výbavu a střízlivou eleganci linií. V roce 1959 byl na trh uveden Bertoneho Spint Speciale a Zagato SZ, vozidla s rozhodně závodním posláním.

 

Giuliettou si Alfa Romeo vydobyla druhé místo mezi italskými výrobci automobilů (za fiatem) a přinesla na trh zcela novou kvalitu díky novým progresívním technologiím.

elegance nezůstala za dveřmi.

Giulietta SZ

 

Technické údaje: Karoserie: dvoudveřové kupé Bertone Motor: řadový čtyřválec DOHC o objemu 1 290 ccm, výkon 58,8 kW (80k) při 6 300 ot./min. Převodovka: pětistupňová mechanická, zadní náhon Brzdy: bubnové na všech kolech Maximální rychlost: 165 km/h

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech