logotype

Fiat X1/9 (1972-1981)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

fiatovo ošklivé kačátko

Model X1/9 byl smělým pokusem firmy Fiat o zavedení koncepce motoru uprostřed do velkosériové výroby. Motor vyvinutý z typu 128 Coupé, umožnil ne naposledy díky zmenšeným rozměrům karoserie Bertone vynikající jízdní výkony.

 

Tento automobil s hranatými liniemi a zapuštěnými reflektory se stal brzy klasikem mezi novými sportovními modely a příznivci sportovního stylu jízdy byli okamžitě nadšeni odnímatelnou střešní částí a vynikajícími jízdními vlastnostmi. Když se firma Fiat na začátku osmdesátých let rozhodla výrobu modelu X1/9 zastavit, docházely bez přestání poptávky po tomto voze. Proto se Bertone rozhodl pokračovat ve výrobě na vlastní pěst. Vozy X1/9 byly spolu se 124 Spider velmi oblíbenými ve Spojených státech.

 

 

 

 

Fiátek naší čtenářky Lili

 

 

Technické údaje: Karoserie: dvoudvéřové dvoumístné kupé Bertone Motor: Čtyřdobý řadový kapalinou chlazený čtyřválec s rozvodem OHC, umístěný napříč před zadní nápravou, zdvihový objem 1,3 nebo 1,5l Převodovka: Čtyřstupňová, později pětistupňová, plně synchronizovaná Brzdy: kapalinové, dvouokruhové, vpředu i vzadu kotoučové Maximální rychlost: přes 170 km/h Zrychlení z 0 na 100 km/h: 13.8 s Kilometr s pevným startem: 34.6 s Cestovní spotřeba paliva: 9 až 12 l/100 km (platí pro verzi 1,5l)

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech