logotype

Triumph TR2 (1953-1955)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

základní typ řady sportovních vozů Triumph TR

Firma Standard v roce 1944 koupila značku Triumph. I když Standard dodával už dříve motory a podvozky Jaguaru, žádná z obou firem nevyráběla před válkou sportovní auta.

V roce 1946 firma Standard-Triumph vstoupila na trh sportovních vozů s modelem 1800 Roadster založeným na podvozku a motoru Standard 14.

V roce 1948 dostal nový motor Vanguard 2,1 l a začal se prodávat pod jménem Roadster 2000 jehož výroba byla zastavena o rok později.

V roce 1950 vznikl nový sportovní model, později nazvaný TR1, postavený na šasi Vanguard, který byl představen na podzim téhož roku na autosalonu, kde nevzbudil příliš kladný ohlas.

O další dva roky později debutoval na londýnském autosalonu další model jehož základem byl modifikovaný předválečný podvozek, 75 k motor Vanguard a s karosérií, která se již velmi podobala TR2 se zkrácenou zádí. Co se týče jízdních vlastností, popsal jej zkušební jezdec a pozdější tovární závodník Ken Richardson jako "zatraceně smrtonosnou past".

Na trh se ovšem dostal až v následujícím roce inovovaný a veřejností mnohem kladněji přijatý model, již pod názvem Triumph TR2 s větším zavazadlovým prostorem, významně vylepšeným podvozkem, sníženým objemem motoru na 2 l a zvýšeným výkonem na 90 k. S tímto modelem začal mít Triumph velké úspěchy v rallye i v závodech na okruzích a získal v roce 1954 Cenu továrních týmů v Alpské rally, v Le Mans dojel na celkovém 15-tém místě a o rok později tři TR2-ky na 14., 15. a 19. místě.

TR2 zahájil dlouhou řadu sportovních vozů Triumph, která skončila až modelem TR8 v roce 1981.

 

Technické údaje: Karoserie: dvousedadlový roadster s motorem vpředu Motor: řadový čtyřválec OHV 1991 ccm se dvěma karburátory SU Výkon: 90k při 4800 ot/min Točivý moment: 158 Nm při 3000 ot/min Náhon: na zadní nápravu Převodovka: manuální čtyřstupňová (na přání s rychloběhem) Odpružení/Zavěšení: vinuté pružiny, vpředu horní a dolní ramena, vzadu půleliptická listová pera Brzdy: hydraulické bubnové Lockheed Rozměry d x š x v: 3835 x 1410 x 1270 mm Rozvor: 2235 mm Hmtnost: 955 kg Maximální rychlost: 169 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 12 s Spotřeba: 9,4 l/100 km

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech