Simca 1000 / 1200S Coupe (1963-1971)
Malá sportovní Simca s čistými liniemi
Simca 1200S Coupe
S ukončením modelové řady Aronde přišla Simca o jediný sportovní model ze své nabídky a vedení firmy dalo zelenou vývoji nového sportovního vozítka na základě modelu 1000. Návrh karosérie byl svěřen Giugiarovi, který tou dobou začínal kariéru u Bertoneho a v roce 1963 se nový sportovní model představil veřejnosti.
Automobilové magazíny prezentovaly nový vůz jako "malé kupé s nejčistšími liniemi". Proti sedanu, z něhož vycházel, dostalo kupé kromě velmi pohledné karosérie i kotoučové brzdy na všechna kola. Cílovou skupinou pro kupé, které bylo alternativou k podobně řešenému Renualtu Floride, byli především mladší řidiči. Do roku 1967, kdy byla Simca 1000 Coupe ve výrobě nahrazena novějším modelem 1200S Coupe, jich bylo vyrobeno 10 011.
Simca 1000 Coupe
Simca 1000 Coupe
Simca 1000 Coupe
Nový model Simca 1200S Coupe s, jak by se dnes hezky česky řeklo, faceliftovanou karosérií a motorem upgradovaným na 1200 ccm, měl svůj debut v září 1967. Díky vyššímu obsahu a dvěma karburátorům Solex se výkon zdvihnul na slušných 80k a maximální rychlost dosahovala cca 170km/h. V modelovém roce 1970 došlo k dalšímu zvýšení výkonu motoru, tentokrát na 87k a vůz bylo možno objednat i s vinylovou střechou a litými koly. Přestože i cena se téměř zdvojnásobila, byl nový model úspěšnější než původní a do roku 1971, kdy byla výroba definitivně ukončena, jich bylo vyrobeno přes 14 700.
Simca 1200S Coupe
Simca 1200S Coupe
Simca 1200S Coupe
Simca 1200S Coupe
Technické údaje: Simca 1200S Coupe - Karoserie: dvoudveřové čytřmístné kupé s motorem vzadu Motor: řadový čtyřválec OHV o obsahu 1204 ccm, vybavený dvěmi karburátory Solex Výkon: 80-85k při 6000 ot/min Převodovka: manuální čtyřstupňová Brzdy: kotoučové na všech kolech Náhon: na zadní kola Rozměry d x š x v: 3997 x 1524 x 1255 mm Rozvor: 2232 mm Hmotnost: 891 kg Maximální rychlost: 180 km/h