logotype

Mercedes-Benz R107 (1971-1989)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Důstojný nástupce legendární Pagody

Po ukončení výroby oblíbené Pagody v roce 1971 přišel na trh nový automobil Mecedes-Benz s interním označením R 107. Bohatá nabídka motorů čítala celkem osm agregátů šestiválcovým 280 SL počínaje a osmiválcem 560 SL konče. Výkony se pohybovaly v rozsahu 177 po 245 koňských sil. Ve Stuttgartu vyráběli verzi kupé i roadster, přičemž snímací střecha měla uprostřed průhyb jako upomínku na pagodovitou střechu předchozího modelu.

Dominantní postavení mezi luxusními sportovními vozy si stroj zasloužil vynikajícím dílenským zpracováním a suverénními jízdními vlastnostmi. Konstruktéři trojcípé automobilky se u R 107 zaměřili na i drobné detaily. Například byly poprvé u tohoto modelu použity charakteristické a později velmi rozšířené zadní svítilny s vodorovným žebrováním, které bránilo jejich zanášení nečistotami.

Skutečným inovátorem byl pak nový SL v oblasti bezpečnosti. Při tvorbě deformačních zón využili konstruktéři různě silného materiálu na různých místech, čímž při nárazu vedli deformaci předem určeným způsobem. Pohltili tak většinu energie, aniž by kabina s cestujícími utrpěla nadměrnou újmu. Od roku 1973 byly montovány samonavíjecí pásy, roku 1980 zavedl Mercedes-Benz u série SL ABS a roku 1982 první funkční airbag uvnitř volantu!

R 107 zaznamenal úspěch i automobilových kláních. V soutěži Vuelta a America Sud zvítězil tým Cowan/Malkin v Mercedesu 450 SLC, druhé místo obsadil R107 v roce 1979 na jedné z nejtěžších automobilových soutěží na světě, Východoafrické Safari rallye.

Mercedes R107 SL se těšil výrobní životnosti čítající úctyhodných patnáct let, přičemž zpočátku značně těžil z úspěchu Pagody. Celkem bylo vyrobeno téměř 110 tisíc vozů.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technické údaje: Karoserie: dvoudveřový dvoumístný cabriolet s motorem umístěným vpředu podélně Motor (SL 350): vidlicový osmiválec s objemem 3.499 ccm Výkon: 147 kW při 4000 ot./min. Převodovka: pětistupňová manuální nebo čtyřrychlostní automat Náhon: na zadní kola Hmotnost: 1600 kg Rozměry d x š x v: 4390 x 1790 x 1290 Maximální rychlost: 212 km/h

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech