logotype

Lotus Europa (1966-1975)

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

Poněkud krabicoidní dílko Colina Chapmana

Tento model., který byl poprvé předveden v prosinci 1966, byl původně určen pouze pro zahraniční trhy. Měl tentýž motor jako Renault 16 s předním pohonem, avšak otočen o 180 stupňů a vmontován vzadu. To všechno propůjčilo Europě jízdní vlastnosti, které byly hodné závodního vozu, dobře sedícího na silnici. I její podvozek byl připraven pro motory silnější, než jen 1 470ccm. V roce 1969, u příležitosti zahájení druhé série, ztratila Europa jeden ze svých typických znaků, samonosnou karoserii. Zároveň byl zaveden pro americký trh motor s objemem 1 565 ccm. V roce 1971 byl představen model Europa s motorem Twin-cam, který disponoval motorem s dvěma vačkovými hřídeli a objemem 1 558 ccm. O rok později se přešlo na motor z lehkých slitin "Big Valve" (který byl již montován do Elanu) a spojil se s pětistupňovou převodovkou Renault. Nové provedení se nazývalo Europa Special.


zvláště zezadu je vůz nadmíru okouzlující...

   

zde na žánrovém snímku z okolí Pchyongyangu exportní verze pro KLDR

 

Technické údaje: Karoserie: dvoudveřové dvoumístné kupé Motor (verze twin-cam z roku 1971): řadový čtyřválec Ford DOHC o objemu 1 558 ccm, výkon 105k při 6 500 ot./min. Převodovka: 4-stupňová manuální Brzdy: vpředu kotoučové, vzadu bubnové Maximální rychlost: 195 km/h Zrychlení 0-100 km/h za 7,5s Vyrobeno: 9 230 ks

2024  PARTAJ - Magazín o klasických autech