Triumph Italia 2000GT (1958-1963)
Mini-Ferrari made by Triumph
Triumph Italia 2000GT s elegantní karoserií od Giovanni Michelottiho byl poprvé představen na autosalónu v Turíně v roce 1958. Původně bylo plánováno, že bude vyráběn s hliníkovou karoserií a dvouvačkovým motorem ze závodního modelu TR-S Sabrina Le Mans.
Italia na obrázku patří Paulu Gerringovi a po rekonstrukci firmou Revington TR byla poprvé představena koncem roku 2001.
Krátce po otestování prvního prototypu ztratil Triumph zájem o pokračování projektu, pravděpodobně kvůli tomu, že by Italia 2000GT mohla konkurovat plánovnému typu TR4. Jeho italský dealer Ruffino S.p.A. se tedy rozhodl vyrábět model Italia ve vlastní režii s podvozkem z typu Triumph TR3A/B a ocelovou karoserií.
Celkem bylo vyrobeno 297 kusů, které byly prakticky beze zbytku vyvezeny do USA.
Technické údaje: Motor: řadový čtyřválec OHV 1991 ccm Výkon: 90k Maximální rychlost: 172 km/h Zrychlení 0 - 100 km/h: 10,2s Hmotnost: 1133 kg